Tremelo loodst gemeentelijke loods moderne tijd in

Op 15 januari 2020, over deze onderwerpen: Beleid & financiën

Met een grootschalige renovatie van de gemeentelijke loods wil de gemeente Tremelo haar technische dienst moderniseren.

Ooit was dit een tramstation, maar sinds vele jaren huist de technische dienst van Tremelo in de loods aan de Geetsvondelstraat. In 2021 wil de gemeente het gebouw dat dringend aan vernieuwing toe is, onderwerpen aan een grootschalige renovatie. Een half miljoen euro heeft ze daarvoor over. Met dat geld moet het pand grotendeels worden vernieuwd.

Nieuwe inrichting

Zo komt er een nieuwe ontvangstruimte met burelen en krijgen de arbeiders een nieuwe ruimte met uitgebreid sanitair en een lokaal waar de eerste zorgen kunnen worden toegediend.

In het kader van de modernisering van de technische dienst zal de gemeente ook overgaan tot de aanwerving van iemand die de organisatie van de technische werken op zich kan nemen.

“De voorbereiding en de planning zal verder door de huidige verantwoordelijke, met een vooralsnog veel te groot takenpakket, gebeuren”, zegt bevoegde schepen Nick De Rijck van N-VA. “Verder zullen we sterk investeren in materiaal om het werk dat nu vaak nog handmatig gebeurt, machinaal te laten verlopen. Ook hiervoor trekt Tremelo een half miljoen euro uit.”

“Met de investeringen willen we het technische werk planmatiger laten verlopen”, zegt de schepen. “Zo willen we onder meer een grachtenplan maken en zal de groendienst milieu- en onderhoudsvriendelijker kunnen werken.”