N-VA Tremelo-Baal pleit voor duidelijke afspraken over het inzetten van gemeentepersoneel

Op 1 april 2011

Voor het Bal van de Burgemeester en de VLD-activiteiten die daar rond werden georganiseerd werd er een spiegeltent rechtgezet op de Vinnenweg. Een tiental gemeentearbeiders werden verschillende dagen gemobiliseerd om deze tent recht te zetten. Dit gebeurde tijdens de werkuren en dus op kosten van de Tremelose belastingbetaler.
Dit voorbeeld geeft aan hoe sterk de normen vervaagd zijn bij de huidige meerderheid. Dat één en ander gebeurde in opdracht van de Burgemeester is gewoon machtsmisbruik.

N-VA vindt dat dergelijke praktijken gewoon niet kunnen. Gemeentepersoneel kan niet ingezet worden om partijbelangen te dienen en dit op kosten van de gemeenschap.

N-VA stelt dan ook voor dat er duidelijke afspraken worden gemaakt en deontologische regels worden vastgelegd over het inzetten van gemeentepersoneel.
Uiteraard wil N-VA in omstandigheden die sociaal gerechtvaardigd zijn of vb. ingeval van een ramp personeel blijven inzetten.

Luc Van Eesbeek                                                   Koen De Vadder
Voorzitter N-VA Tremelo-Baal                                Schepen
Van Arckellaan 25                                                  Helskensstraat 40
3120    Tremelo                                                     3120    Tremelo