Gemeentelijk Ruimtelijk Structuurplan ( GRSP) Tremelo: N-VA Tremelo-Baal ijvert voor een open communicatie met de burger.

Op 2 september 2011

N-VA Tremelo-Baal is het niet eens met de manier waarop de bezwaarschriften van het GRSP behandeld worden. Wij lezen in het infoblad dat de behandeling van bezwaarschriften door de GECORO (de gemeentelijke commissie voor ruimtelijke ordening , die de bezwaren behandelt)  in gesloten zitting zal plaatsvinden omwille van de privacy-gebondenheid. Dit is volgens ons volledig onterecht. De N-VA zal dan ook alles in het werk stellen om deze bezwaren en de discussie er rond in de GECORO openbaar te maken.

N-VA voorzitter Luc Van Eesbeek en ondervoorzitter Nick De Rijck waren op donderdag 1 september om 19.30 uur aanwezig in het gemeentehuis, waar de vergadering van de GECORO plaats vond. Zij wilden daarmee aantonen dat er wel degelijk een informatief gedeelte is, en eisten op die manier hun burgerrecht op informatie op wat door de voorzitter van de GECORO ook werd toegestaan.

Tijdens dit informatief gedeelte van de vergadering werd dieper ingegaan op het grondig onderbouwd bezwaarschrift van Natuurpunt .

Tevens heeft N-VA Tremelo-Baal in het kader van de openbaarheid van bestuur de bezwaarschriften ,die werden ingediend , opgevraagd.

Op onze webstek -  www.n-va.be/tremelo  - vindt u alvast enkele van deze bezwaren .

Deze vraag kadert in een reeks van acties die tot doel hebben de gemeente aan te zetten tot een meer open communicatie met de inwoners van Tremelo-Baal.

Er werden 123 bezwaarschriften  ingediend. Een aantal van deze bezwaarschriften gaan uit van officiële instanties zoals bijvoorbeeld de naburige gemeenten. Hun bezwaar is zonder twijfel niet privacy gebonden. Andere bezwaren zijn dit naar onze mening ook niet.

Van zodra wij meer bezwaarschriften ontvangen hebben, zullen wij deze op onze webstek publiceren, zoals wij dit ook met het GRSP deden (dat nadien ook op de webstek van de gemeente te vinden was).

Daarom doen wij een oproep aan iedere indiener van een bezwaarschrift om dit door te sturen naar tremelo [at] n-va.be.