Tremelo wordt weldra een Save gemeente.

Op 22 januari 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit en verkeersveiligheid
Tremelo wordt weldra een Save gemeente

TREMELO - Op voorstel van N-VA gemeenteraadslid Luc Van Eesbeek engageerde de gemeenteraad van Tremelo zich op 30 juni 2016 unaniem om alles in het werk te stellen om het label SAVE-charter Steden & gemeenten te behalen. Recent werd beslist om over te gaan tot ondertekening van de engagementsverklaring. Dit zal gebeuren op vrijdag 3 februari 2017.

“Als initiatiefnemer ben ik natuurlijk enorm verheugd dat hiermee een belangrijke stap in dit project wordt genomen” aldus raadslid Luc Van Eesbeek . “De dienst mobiliteit werkt op dit ogenblik in overleg met de OVK (Vereniging van de ouders van verongelukte kinderen) een actieplan uit. Ik ben ervan overtuigd dat de implementatie van dit plan zal leiden tot een sterke verbetering van de verkeersveiligheid in onze gemeente.“

Met het Charter, dat uit zeven doelstellingen bestaat, wil OVK lokale besturen blijvend aansporen een beter en veiliger mobiliteitsbeleid te voeren, in het bijzonder op plaatsen waar kinderen en jongeren vaak aan het verkeer deelnemen, opdat er geen (jonge) verkeersslachtoffers zouden vallen. De doelstelling van het project is om in elke Belgische gemeente een verkeersveiligheidscultuur te ontwikkelen en daardoor een meer verkeersveilige leefomgeving te creëren.