Geen nieuwe fietspaden, maar vooral structurele plannen in deze beleidsperiode

Op 6 oktober 2020, over deze onderwerpen: Beleid & financiën

Tijdens deze beleidsperiode zal het Tremelose gemeentebestuur geen nieuwe fietspaden aanleggen. Er wordt naar verluidt vooral ingezet op de opmaak van structurele plannen.

Tijdens het eerste kwartaal van 2021 wil de gemeente inzetten op de opmaak van fietsnetwerken. “Deze handelen dan zowel over functioneel, recreatief als schoolverkeer met de fiets”, aldus de bevoegde schepen, Nick De Rijck (N-VA). “Daarnaast werken we aan de opmaak van fietsstraten, en misschien ook fietszones. “

Ook studies voor de Baalsebaan, de Schrieksebaan en de Remerstraat zijn in opmaak. “Het gaat hier om de aanleg van wegen en rioleringen met echte afgeschermde fietspaden met een breedte van 1.7 m”, aldus nog de schepen. “De uitvoering ervan is echter pas in 2025 voorzien. De studie en opmaak van rooilijnplannen neemt al snel 4 jaar in beslag.”

Actueel is de gemeente wel bezig met het dossier rond praktische verbeteringen aan wegen voor fietsers zoals de aanduiding fietsers. Dit moet deze beleidsperiode wel gerealiseerd zijn.