BuurtPreventieNetwerken boomen in Tremelo

Op 23 mei 2020

Nadat begin maart Tremelo met BPN Bollo zijn eerste Buurt PreventieNetwerk kreeg, werd dit niet alleen uitgebreid maar zijn er nog drie andere in de maak.

Op initiatief van enkele omwonenden van de Grote Bollostraat werd begin maart in Tremelo het eerste BuurtPreventieNetwerk (BPN) opgericht. Het netwerk, dat tot doel heeft relevante informatie met betrekking tot de veiligheid  van de buurt met de politie en de leden te delen, strekte zich meteen uit over 500 huishoudens en kon bij de start alvast rekenen op 19 deelnemers.

Intussen werden de borden, die mensen met slechte bedoelingen moeten waarschuwen dat hier in een oogje in het zeil wordt gehouden, geplaatst. En werden er vier straten (namelijk Vondelpark, Bontenosstraat, Rozenlaan en Heidelaan) aan het BPN toegevoegd. Zo verduidelijkt initiatiefnemer Peter Basstanie. "Deze toevoeging gebeurde op vraag van verscheidene bewoners", aldus Basstanie. "Het aantal actieve leden is ook gestegen van 15 tot een 20-tal. En er blijven nog aanvragen komen."

Naar de toekomst toe wordt er gewerkt aan de realisatie van drie bijkomende BPN's, BPN Ninde, BPN Tolhuis en BPN Baalsebaan-Jan Boedtstraat. "Voor deze drie nieuwe netwerken hebben zich al kandidaat-oprichters aangemeld", aldus nog Basstanie. "Maar er zijn nog steeds tal van straten in onze gemeente die niet door een BPN gedekt zijn. Ik doe dan ook een warme opnieuw naar mensen die hun schouders hier willen onder zetten."