Tremelo wint de Dijle en Demer poule in het VK Tegelwippen

Op 1 december 2023

Tremelo is de winnaar van de Demer en Dijle poule in het Vlaams Kampioenschap Tegelwippen! Bedankt aan iedereen die een tegeltje heeft bijgedragen (of beter: weggedragen) door verharding te vervangen door groen.

In de Dijlepoule gingen we de strijd aan met gemeenten Keerbergen, Begijnendijk en Boortmeerbeek om zoveel mogelijk tegels of andere verharding uit te breken en te vervangen door groen. Dankzij de verschillende acties van inwoners en de gemeente werden in Tremelo tussen 21 maart en 31 oktober maar liefst 3028 tegels gewipt!

Ook de omgeving van het gemeentehuis werd onthard en vergroend. Hiermee tonen we dat zelfs kleine ingrepen een groot verschil kunnen maken. Want door verhardingen te vervangen door gras, bloemen, bomen en geveltuinen, maken we onze tuinen en buurten meer klimaatbestendig, aantrekkelijker voor dieren en nuttige insecten, koeler op warme dagen en ook veel mooier!