Jubileumeditie voor lessen over gevaren van dode hoek

Op 14 september 2023, over deze onderwerpen: Mobiliteit en verkeersveiligheid
5 jaar VAR met dode hoek opleiding voor de kinderen van alle scholen in Tremelo en Baal

Vijf jaar geleden organiseerde de Tremelose Verkeersadviesraad voor het eerst lessen over de gevaren van de dode hoek. Waar deze initieel gericht waren op de leerlingen van de Tremelose basisscholen, sloten zich hierbij doorheen de jaren nog andere organisaties en mensen aan. Zo namen ook personeelsleden van gemeentelijke diensten aan de vorming deel, net als tal van leden van de gemeentelijke adviesraden of organisaties zoals Huize De Veuster. Gemiddeld krijgen jaarlijks 450 leerlingen van het vierde tot zesde leerjaar deze lessen en een 100-tal bijkomende mensen. Ook dit jaar is dit het geval, waarbij de raad opnieuw op haar drie vaste lesgevers kan rekenen.

Nieuw dit jaar is de aanwezigheid van een grote tractor. “We proberen, naast de traditionele vrachtwagen, ook steeds nog een ander groter en breder voertuig bij onze lessen te betrekken”, zo luidde het. “Deze keer is dit een tractor, vorig jaar een bus.” Hun actieve betrokkenheid bleef bovendien niet onopgemerkt. Zo kregen ze al van verschillende buurgemeenten de vraag om de lessen ook in hun scholen te organiseren. “Wellicht zullen we volgend jaar ook in Betekom aanwezig zijn”, gaven ze nog mee.(jct)