N-VA Tremelo-Baal: 7 belangrijke punten uit ons programma

Op 25 september 2012

De kracht van de verandering begint in Tremelo , Baal en Ninde

7 belangrijke punten uit ons programma

·         N-VA gaat investeren in verkeersveiligheid en veilige fiets- en voetpaden.

Zo zullen wij het aantal zones met maximale snelheid van 50km per uur sterk uitbreiden. Wij denken hierbij in de eerste plaats aan kinderrijke buurten en aan alle wegen zonder fiets- en voetpaden zoals we die vooral vinden in residentiële wijken . In de dorpscentra en de ruime buurt rond scholen en speelpleintjes zal een 30 km per uur regeling gelden . Dit gaan we bereiken door  een aangepaste veilige weginfrastructuur. Zo willen we bijvoorbeeld voor de Baalsebaan en de Nobelstraat degelijke afgeschermde fiets- en voetpaden en veilige oversteekplaatsen (fietssluisprincipe )

·         N-VA gaat kosten besparen met een nieuw sociaal huis.

De N-VA wil waar mogelijk de diverse diensten van gemeente en OCMW bundelen bijvoorbeeld personeelsdienst ,klusjesdienst en financiële dienst. Het lijkt ons ook wenselijk en logisch dat de OCMW kantoren verhuizen naar het nieuwe gemeentehuis zodat er werkelijk een sociaal huis komt. Het geld dat op deze manier vrijkomt zullen we  gebruiken om onze dienstverlening uit te breiden en efficiënter te maken.

·         N-VA wil van Baal het culturele hart van onze gemeente maken.

Samen met de bestaande te renoveren turnzaal en school wordt de huidige OCMW site het culturele hart van onze gemeente. Deze site zal onderdak bieden aan de socio-culturele verenigingen , het muziek- en kunstonderwijs . We zullen ervoor zorgen dat hier kwaliteitsvolle culturele avonden kunnen worden georganiseerd aan betaalbare prijzen. Dit is de eerste stap in een totale herwaardering van het centrum van Baal.

·         N-VA gaat voor een gezond en spaarzaam financieel beleid.

Onze  gezinnen  moeten veel te veel belastingen betalen. We willen realistisch zijn en in de eerste plaats kosten besparen. We waarschuwen nu al voor de gratis verhalen en de megalomane projecten waar sommige partijen mee uitpakken.

De N-VA doet geen loze beloften.

Elke Euro tweemaal omdraaien voor we hem uitgeven is de taak van goed beleid en zadelt onze kinderen niet op met schulden.

·      N-VA wil een professioneel E - loket.

We moeten meegaan met onze tijd.  Het kan niet zijn dat onze inwoners op dinsdag- of donderdagavond , na een drukke werkdag , moeten gaan aanschuiven in het gemeentehuis terwijl alle  gemeentelijke documenten zeer gemakkelijk , van thuis uit , via een E-loket  kunnen aangevraagd worden.

·          N-VA gaat ervoor zorgen dat het aangenaam leven is in Tremelo , Baal en Ninde.

Wij willen het lokale gemeenschapsleven, het lokale sociale weefsel versterken. De N-VA gaat de werking van de verenigingen ondersteunen niet alleen financieel maar ook materieel en waar nodig  personeel ter beschikking te stellen.

Wij gaan buurten creëren met voldoende buurtinfrastructuur zoals bijvoorbeeld speelpleintjes en een buurt-BBQ.

·         N-VA zal sport voor iedereen bereikbaar maken.

N-VA wil investeren in actieve recreatie en  betaalbare sportinfrastructuur. Met snelle en gepaste investeringen willen we bestaande sportfaciliteiten in o.a. Parkheide moderniseren en opwaarderen. Wij willen voor alle inwoners actieve recreatie organiseren in Baal, Ninde en Tremelo . Zo denken we aan  Finse looppisten  en jogging paden.  Wij zullen ook akkoorden sluiten met de ons omliggende gemeenten voor het gebruiken van elkaars sportinfrastructuur.